О блоге

3 апреля 2010 г.

USS Independence (LCS 2). KEY WEST, Fla. (March 29, 2010)



100329-N-7653W-251 KEY WEST, Fla. (March 29, 2010)

The Navy's newest littoral combat ship USS Independence (LCS 2) is moored pier side in Key West, Fla. Independence is enroute to Norfolk, Va., for commencement of initial testing and evaluation of the aluminum vessel before sailing to its homeport in San Diego. 

Independence is a fast, agile, mission-focused ship specifically designed to defeat "anti-access" threats in shallow, coastal water regions, including surface craft, diesel submarines and mines. 

(U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Justan Williams)

100329-N-1481K-298
(U.S. Navy photo by Naval Air Crewman 2nd Class Nicholas Kontodiakos)

USS Independence (LCS-2), the class prototype for the Independence-class littoral combat ship, will be the sixth ship of the United States Navy to be named for the concept of independence. It is the design produced by the General Dynamics consortium for the Navy's littoral combat ship program, and competes with the Lockheed Martin-designed USS Freedom.

It is intended as a small assault transport that can take on various capabilities with the installation of mission modules. The ship is a trimaran design that can make more than 40 knots (74 km/h; 46 mph), and was delivered to the Navy at the end of 2009.

The design for Independence (LCS 2) is based on a high-speed trimaran (Benchijigua Express) hull built by Austal (Henderson, Australia). The 418-foot (127-meter) surface combatant design calls for a crew of 40 sailors, while the trimaran hull should enable the ship to reach sustainable speeds of nearly 50 knots (60 mph; 90 km/h) and range as far as 10,000 nautical miles (19,000 km)

USS Independence (LCS-2) («Индепенденс», от англ. independence — «независимость») — корабль класса «боевой корабль прибрежной зоны», находящийся в составе ВМС США. Головной корабль серии.

«Индепенденс» был заложен 19 января 2006 года, спущен 4 мая 2008 года, принят ВМС США 18 декабря 2009 года.

Конструкция корпуса разработана и реализована компанией Austal. Основой разработки послужил ранее созданный компанией 127-метровый скоростной автомобильно-пассажирский паром-тримаран «Бенчихигуа Экспресс» (исп. «Benchijigua Express»).

По состоянию на 2010 год, «Индепенденс» и «Бенчихигуа Экспресс» являются крупнейшими тримаранами в мире.

Силовая установка - 2 газовые турбины Дженерал Электрик LM2500, 2 дизеля MTU Friedrichshafen GmbH 20V 8000 M90. Мощность - Турбины 2 х 29500 л.с., дизели 2 х 12203 л.с. Винты - 4 водомёта: 2 Wartsila LJ160E,2 Wartsila LJ150E
Скорость - 45 узлов (при волнении моря до 3 баллов)


Дальность плавания - 3500 миль (на 18 узлах), 1000 миль (на 50 узлах). 
Автономность - 14 дней. 
Экипаж - 50 человек.

Вооружение: Зенитное - 1 ЗРК RIM-116 (21 ЗУР), артиллерийское - 1*1 57 мм Μκ. 110, противолодочное - Honeywell Mk 50 Torpedo, авиационное - 2 вертолёта SH-60 R/S Seahawks и БЛА MQ-8 Fire Scout



Stock Photos, Illustrations, and Vector Art in the portfolio of Belinka

1 комментарий: