Россия поможет Украине в техническом обеспечении единственной украинской подводной лодки «Запорожье», заявил в прямом эфире радиостанции «Эхо Москвы» первый заместитель начальника главного штаба ВМФ вице-адмирал Олег Бурцев.
«Мы активизируем нашу работу, у нас есть обращение украинской стороны в обеспечении подводной лодки, которую они отремонтировали и которая будет ходить», - сказал он.
По словам Бурцева, отношения между российским и украинским ВМФ «становятся разумными и человечными».
Великий дизельний торпедний підводний човен, що носить ім'я міста Запоріжжя, був побудований на Ново-Адміралтейському СБЗ під заводським номером "об'єкт С-260".
Корабель був закладений на стапелі 24 березня 1970 року, будівництво велося швидкими темпами (секційним методом), і вже 29 травня 1970 року корпус субмарини був урочисто спущений на воду. Субмарина завершила цикл ходових і державних іспитів протягом 20 діб: за вересень - листопад 1970 року човен пройшов у надводному положенні 1660 миль (236 ходових годин) і в підводному положенні - 432 милі (188 ходових годин) і витратив 125 т палива. У результаті 6 листопада 1970 року був підписаний прийомний акт, і ВПЧ Б-435 увійшов до складу ВМФ СРСР.
Субмарина вийшла на першу бойову службу в Атлантику в травні 1971 року і повернулася на базу лише наприкінці грудня. За 210 днів човен мав 17 640 ходових годин, пройшов у надводному положенні 18 342 милі і у підводному положенні - 5340 миль, виконав 71 занурення і витратив 825 тонн палива. У період з 27 червня по 10 серпня 1972 року Б-435 пройшов докування і середній ремонт у СРЗ-35.
Субмарина успішно виконала біля десятка бойових служб. До 1990 року вона входила до складу Червонопрапорного Північного флоту, а потім перейшла на Чорне море до складу 153-ї бригади 14-ї дивізії ПЧ ЧЧФ і мала бортовий номер 565 (ВЧ-15019). Після розпаду СРСР човен майже не виходив у море, і за 1994 рік він знаходився в морі тільки 16 діб, маючи 82 ходові години. Субмарина пройшла 243,5 милі в надводному положенні і 4,2 милі під водою.
У 1995 році вона знаходилася в морі всього 4 години, зробивши 53-мильний січневий перехід під буксирами з Балаклави в Південну бухту Севастополя. До складу ВМС України субмарина Б-435 була передана зі складу ЧФ РФ улітку 1997 року і 11 липня була перейменована в "Запоріжжя", а 21 липня офіційно ввійшла до складу ВМС України і 1 серпня підняла прапор ВМС України.
Знову під буксирами човен перетягнули 3 серпня 1997 року до причалу підплаву в Балаклаві. Відсутність працездатних акумуляторних батарей ледве не поставила хрест на долі першої української субмарини. Але на допомогу прийшли запорізькі шефи з "Укрзалізниці", що виділили 18 млн. гривень на проведення ремонтних робіт, докування і закупівлю в Греції нових акумуляторних батарей. Куплені батареї доставив з Греції до Севастополя у лютому 2003 року український великий десантний корабель "Костянтин Ольшанський".
Докування українська субмарина пройшла в плавучому доці Балаклавського судноремонтного заводу "Металіст" із серпня 2002 року по 22 лютого 2003 року. О 7 годині ранку 28 лютого 2003 року буксири ВМС України "Корець", "Кременець" і "Красноперекопськ" вивели підводний човен "Запоріжжя" з Балаклави. О 14 годині "Корець" пішов у базу, а буксири, що залишилися, ввели о 15 годині субмарину в ківш Кілен-бухти до причалу 13-го СРЗ ЧФ РФ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий